недеља, 22. април 2012.

Vladimir Đurišić



Imanuel ili Emanuil 



Veri u Luvru


U pozadini poznat pasaž iz Bacha, 
nametnut kao pejsaž kojim plove 
hermafrodit statue, troruke Leonardove 
siluete, ogledala superega lišena straha. 

Marija sa djetetom, čempresi i Ana, 
Josif opravdano odsutan. Zatvorenik sabotira 
odgovor koji se kao pitanje kotira. 
Dijagram razglednica bivših dana 
pjesnikovu trasu nedoumica poništava 
i rotira pjesmu prema svijetu. Njeni nabori - 
cvijeće kroz cijevi, koža, u polumraku stasava 
pripravna promjenljivost pripadnika i dugo gori. 

Fotogenični ranjenik kao trubu istura butnu kost. 
A da sumnjiv ne izgleda stih je svezan u vrstu 
kao dokono modro more što je zgušeno 
u kratkovidi opal na jastučastom prstu. 

Nečiji smjerni pogled i naša slutnja zatim 
da ono što iza se krije zvati sumnjivim se može, 
u najmanju ruku. Čežnja za ženama prsatim 
briše i takve slutnje i žudi miris kože 
kakvim bi i djeca anđeli mogli mirisati 
dremnuvši na kumulusu iz italijanske reklama. 
Tu je i ptičije grlo da objasni, za dame, 
sklad stiha, mirnu rimu i kako disati pravilno 
u prisustvu oslikanog sveca. Svrab dlijeta 
u smradu čekića. U drvetu, ikona se dosađuje silno, 
a dogma struji kroz stabljiku cvijeta. 

Vladimir Đurišić (1982) 
iz Antologije nove poezije YU prostora
Grigorije Dijak, Podgorica, 2009.


Нема коментара: